Rebina Biru

"senyum|ceria|hepi²"

Ma’rad Wafidin

on April 27, 2008

Hari ni aku nak menceritakan sesuatu yang baru dalam diriku ini. Pada 20hb April 2008,baru lg ni, telah berlangsungnya sebuah pameran bagi pelajar luar yang belajar di Universiti Mu’tah. Pameran atau dipanggil sebagai Ma’rad Wafidin dalam bahasa Arabnya berlangsung selama 4hari bermula 20hb sehingga 24hb April 2008. Bertempat di dalam Universiti Mu’tah, Jordan. Pameran ini bertujuan untuk memperkenalkan negara-negara mahasiswa luar yang belajar di Uniersiti Mu’tah ni kepada warga Universiti ni. Antara negara yang turut-serta dalam bahagian ni adalah seperti Malaysia, Indonesia, Thailand, Oman, Arab Saudi, Yaman, Palestin hmmm lagi pe ek?! tolong sapa2 dapat bantu saya (khas pada warga PERMATA).

Pameran ni aku just jadi AJK bawah Persiapan & Teknikal. Aku tolong syafiQ sikit2 =) Di pameran Malaysia, students Malaysia di sini bekerjasama dalam membantu menerangkan Malaysia kepada warga Arab di sini. Aduhh.. bukan senang nak jelaskan & meneritakan tentang Malaysia kat diorang ni. Arab2 kat sini (yang tak tengok berita & perkembangan isu semasa dunia luar) rata2 tak tau Malaysia ni maju. Hai pelik..Diorang ni dikatakan oleh senior aku, diorang ni duduk kat Mu’tah ni tiap2 hari pergi keluar ke kelas balik kelas. Sampai la bila2..Tu yang tak percaya Malaysia ni lebih maju dari diorang. Yang action nya, de yang kata LRT ada kat Karak!! Hai memang tak leh bla la. Kawan2 aku cerita pasal kemajuan Malaysia, ramai arab2 yang datang ke gerai kami menjebik, tanda tak percaya. Hatta di katakan KLCC kita tu diorang leh kata itu salah satu menara kat US. Hai memang @#${::K<:L*&%^%#@#$

Alhamdulillah ada yang percaya akan kemajuan Malaysia, itu semua kerana mereka kenal & ambil tahu pasal dunia luar (ni arab2 yang tau cakap BI). Bukan senang nak yakinkan diorang ni. Walaupun banyak gambar2 & CD yang kami tayangkan.

Sepanjang pameran ini berlangsung, ok la. Tapi de yang tak puas hati, pasal model KLCC yang kami buat 2. Hai cam tak berapa puas hati la. Lain masa de rezki, tahun depan lebih baik lagi.
 


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

a wife, a mom and a student~

catatan seorang ibu yang dah tak berapa muda~

Bayan

bicara rasa sang bayan

DropShort

A Pit Stop For Short Attention Span

%d bloggers like this: