Rebina Biru

"senyum|ceria|hepi²"

Ada Apa Dengan Air

on July 16, 2008

 

water

Salam Alaik & Salam Sejahtera pada semua…

Ada apa dengan air?!!  Tanpa Air kita leh kering siot. Kalau ada air kita akan basah. So apa-apa pun kita kena la guna air sebaik-baiknya. Di Mu’tah, jordan ni, korang de tak dengar suara-suara seperti ni? “Air…Air…..Air…..Tolooooonggggg…” (dengan keadaan meminta sedekah). de pula keadaan cmni, ” Hai sialan tul, bila aku balik je dari jameah, mesti tak naik-naik lagi air.Hai tension tul la cmni…bla..bla..”. Ada juga keadaan cmni, “…Alahai bila la nak de air balik ni, tak lalu aku asyik guna air minuman je basuh @$5^&%3*…”.

Ha begini la keadaan kami di sini yang mengalami krisis air. Air tak de hampir 2 minggu. Fuh memang seksa. Jordan ni memang de masalah air. Bila difikir-fikirkn ni lah dugaan Allah kpd hambanya. ni baru 1 nikmat Allah uji..Apa-apa pun, ini lah pengalaman kami hidup dunia jordan yang pelik dengan keadaannya amat-amat masalah tentang air nya. Kalau di Malaysia kita di’hujani’ dengan limpahan air.Alhamdulilah syukur, negara kita tak de masalah air sehebat di sini.

Hmm kalau naik coster ke jameh tu, bau arab….aduhaiiiii penin siot. Minah-minah dorang lagi la bau,cam nak luruh bulu hidung ni dol. Waktu ada air pun cmtu juga bau dorang.Pelik-pelik, pakai smart-smart, comel-comel pun tp bau cm pe je pn tak…..isyh tau la nk kata cmne kn. Memang dorang kt sini jenis susah nk mandi. Budak Malaysia je guna air cm nk banjir satu rumah.ho3…

p/s : Guna la air dengan cermat & selamat…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

a wife, a mom and a student~

catatan seorang ibu yang dah tak berapa muda~

Bayan

bicara rasa sang bayan

DropShort

A Pit Stop For Short Attention Span

%d bloggers like this: