Rebina Biru

"senyum|ceria|hepi²"

Salam Merdeka!!

on August 31, 2008

 

salam merdeka

Salam Alaik & Salam Sejahtera bt kalian semua..

Kalian semua apa khabar? sihat? harap semuanya sihat2 belaka. Hmm bagaimana dengan sambutan Merdeka korang semua? menarik? hambar? seronok? atau sebaliknya? Ceritakan pada aku, korang leh ceritakan di ruang komen yang telah disediakan..

Ok kali ni aku nak cerita berkenaan tentang sambutan Merdeka kami di Jordan ni. Student2 Malaysia dari semua mantiqah (zon), Mu’tah, Irbid dan Mafroq berkumpul menjayakan ulang tahun kemerdekaan ke-51 di MSD (Malaysian Student Department). Sambutan ni berjalan dengan lancar pada 30hb, semalam. Ramai juga budak yg datang, pelbagai aktiviti yg dijalankan, antaranya cabutan bertuah, tayangan kemerdekaan, pidato kemerdekaan, ucap tama dari TYT Duta Besar Malaysia ke aMman, Jordan, Sajak Kemdekaan, acara memotong kek & jamuan. Sambutan kemerdekaan di sini tidak la semeriah di Malaysia dengan percikan bunga api dan sebagainya. Tapi apa-apa pun ia nya tetap meriah, terkenang daku sewaktu sambut di Malaysia.

 

 

Aku dengar sambutan di Malaysia tahun ni tak meriah ek? tak tau la..Aku dengar je. Tapi korang leh cerita kn pada aku di komen ni. Boleh la kita sama-sama kongsi cerita kemerdekaan..

Hmm esok dh start puasa…selamat berpuasa sume. Mlm ni teraweh. Yihaa!!


4 responses to “Salam Merdeka!!

  1. kahfi8 says:

    salam..

    syukran for the testi..

  2. fiza says:

    salam ramadan and happy national day🙂

  3. cikf=) says:

    slamat berpuase…
    sambutan merdeka x meriah??mungkin itu perasaan2 org yg suke kemeriahan mlm merdeka kot dr yg memahami erti kemerdekaan itu sndiri…hehe

  4. shinja says:

    Salam Pada Kalian..

    kahfi8 :-sama2

    fiza :-salam ramdhan & salam merdeka juga!!yiHaa

    cikf=) :-selamat berpuasa..Apa itu erti merdeka? Adakah kita sudah merdeka kalau kita masih lagi berfikiran seperti penjajah?,betul tak cikf=)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

a wife, a mom and a student~

catatan seorang ibu yang dah tak berapa muda~

Bayan

bicara rasa sang bayan

DropShort

A Pit Stop For Short Attention Span

%d bloggers like this: