Rebina Biru

"senyum|ceria|hepi²"

Ha rasakan pedas ini..

on October 4, 2008

 

Pedasnya…
Pedas tapi sedap…
Masakan Thailand pedas…
Aku makan & tambah lagi…
Kami makan & tambah lagi…
Pedas..& pedas…

Muka aku dah merah-merah tahan pedas..
Muka kami merah-merah, minum & minum..kononnya dapatlah hilangkan pedas..haHaha..


8 responses to “Ha rasakan pedas ini..

  1. JuliaNa says:

    apa nama makanan yang sangat pedas tu??sekali imbas cam makaroni pulak…dua kali imbas cam kerabu mangga..tiga kali imbas tak tahu apa bendenye..😀

  2. sHeqa says:

    dasyat seyh..
    sumer dasyat.
    nak cikit!

  3. cikf=) says:

    waahh..itu bukan kerabu ke???

  4. shinja says:

    JuliaNa :- Namanya som tam. Memang cam kerabu, tapi ni serius memang pedas. Ia pedas2 masam sikit. Apa2 pun memang pedas sgt2 sampai sy makan pun berpeluh-peluh + bibir merah + muka merah + tapi sedap. Peh!!

    sHeqa :- Memang dasyat tu..Nak sikit eh? ha klo de pameran makanan Thailand ke anda boleh la try. Tanya de tak som tam..Selamat mencuba..

    cikf=) :- Bentuknya memang cam kerabu. Tapi nama di Thailandnya dorang pggl nama makanan ni som tam. Serius sy katakn, pedas giler!! hahaha..(hai masa saya tengah balas komen kalian semua, dah terliur pula rasanya..Hai terbayang-bayang rasanya)

  5. Bayan says:

    Saya tak tahan pedas. Lagipun tak baik untuk tubuh.

    Entri ni sajak ke apa? hehehhee….

  6. shinja says:

    Bayan :- Ala aMz kadang kala je makan pedasnya kak. Kt sini lagi la, arab x makan pedas langsung. Hatta kalau kita g makan KFC nk mintak pedas pun xpedas langsung. Sos pun dorang x pedas. Sos pun guna sos tomato je. Memang susah la klo nk dpt kn sos cili. Klo kwn2 bawa sos dr Mlysia, Fuhh alhamldh nikmat..

    Entri ni bukanlah sajak pun. Cuma saje2 je main2.hahaha..Napa kak? nampak pelik eh? hahahaha..minta sedikit tunjuk ajar dr akak. Myb de pangajaran dr akak. Sila kan?

  7. buzzybug says:

    kerabu mangga kah? iskk… dah pedas pi makan lagi…

  8. shinja says:

    cam kerabu mangga, tapi lain. Pedasnya hebat dr biasa.hahaha.. Dah lama tak makan pedas, sbb arab makanannya tak pedas langsung, bila makan pedas cmni tu yang best tu..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

a wife, a mom and a student~

catatan seorang ibu yang dah tak berapa muda~

Bayan

bicara rasa sang bayan

DropShort

A Pit Stop For Short Attention Span

%d bloggers like this: