Rebina Biru

"senyum|ceria|hepi²"

Pejam dan celik

on December 25, 2008

 

Salam Ceria buat kalian semua…

Pejam celik, kemudian pejam balik , kemudian celik. “Pejam celik, pejam celik”, itulah ayat kebiasaannya orang akan guna bagi menunjukkan perjalanan hidup yang begitu cepat, pantas bukan? (Kalau ada kata-kata lain selain itu sila senaraikan di komen entry ni eh) .Nampaknya beberapa hari lagi tahun 2008 berakhir dan tahun 2009 pula bermula. Begitu jugalah dengan tahun hijrah, tahun 1429 akan berkahir dan tahun 1430 Hijrah pula bermula.

Maka akan kita dapati di inbox email kita ‘Happy New Year!!’, mulalah mesej di handphone masing-masing berbunyi,memberikan mesej-mesej yang berkaitan tentang tahun baru, kemudian kita akan dapati juga orang akan mengucapkan ‘Selamat Tahun Baru’. Kalau di sini bagaimana? ‘Kullu ‘am wa antum bikhair’.

Masih banyak lagi benda yang belum dicapai mengikut matlamat masing-masing. Kebiasaannya orang akan bertanya, bagaimanakah dengan azam kamu tahun baru ni? Adakah azam di tahun 2008 kita sudah selesai laksanakannya dengan baik? Tepuk dada sendiri, tanya pada diri.

Lagi seminggu untuk nihaie (final exam) dan aku tak banyak buat persiapan. Takut, takut juga. Apa nak jadi la. Tapi akan cuba buat yang terbaik. Sekejap je masa berlalu, dah masuk fasal thani (sem kedua). Stress. Banyak benda lagi yang perlu aku baca. Kalau mahsyar boleh buat, aku pun nak buat juga la. hihihi😉 . Korang boleh tak doakan untuk aku. Doakan dengan hati yang damai eh..

“Aku doakan semoga Mohd Amzari Zharfan Bin Amran berjaya dengan cemerlang pada peperiksaan semester ini..Amiin..”

(hahaha aku guna ayat mahsyar da, boleh tak bro?..hahaha)
Syukran buat kalian semua, kalian memang baik hati. Aku juga doakn kalian moga berjaya. Amiin..
Hari ni aku balik dari jameah (Universiti), udara dua tuga hari ni angin tiup kencang, sejukkk… sekarang ni pun keluar kuliah pun kena juga pakai tebal-tebal. Aku sendiri pun pakai tiga lapis. Sejukkkk.. Syitak’ (Musim sejuk), memang kebiasaannya fasal awal ni akan masuknya syitak’. Maka akan keluarlah pergi ke jameah setiap pagi dengan keadaan yang menggigil.

Salam Awal Muharam buat kalian & taufiq wa najjah kepada kawan-kawanku yang menghadapi final exam.


10 responses to “Pejam dan celik

  1. anap_ilmi says:

    da tag untuk anda yer d kala musim exm neh seronok buat..

  2. FaRauLaH says:

    Salam, selamat berjuang di fatrah imtihan, moga kita semua lebih cemerlang dari fasal2 sebelum ni….insyaallah…

  3. shinja says:

    anap_ilmi :- Eh pe pulak ni?! Aduhh…kucing la ko ni

  4. shinja says:

    FaRauLaH :- Salam..insyaAllah kita semua akan berjaya dengan cemerlang. Aminn.. selamat bernihaie semua.hihhhi..😉

  5. drInspirasi says:

    Selamat menghadapi peperiksaan dan salam perkenalan…

  6. shinja says:

    dr Inspirasi :- Terima Kasih😉

  7. chumel says:

    salam..
    kamu nk periksa ehh..k, study smart eh..da nk ujung2 nieh xleh study hard..jage kesihatan kamu tuhh..kalu skit, jgn lupe mkn ubt..take care..

  8. kusu says:

    eh..haha..
    amin..aku doakan kau..jangan risau..buat yang terbaik.

    anyway..aku dah buat tag tu.😀

  9. shinja says:

    chumeL :-Salam..
    A’ah aku exam. Hmm doakn moga aku berjaya tau..

  10. shinja says:

    kusu :- Syukran atas sokongan ko bro.😉

Leave a Reply

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

a wife, a mom and a student~

catatan seorang ibu yang dah tak berapa muda~

Bayan

bicara rasa sang bayan

DropShort

A Pit Stop For Short Attention Span

