Rebina Biru

"senyum|ceria|hepi²"

Salam Merdeka!!

 

salam merdeka

Salam Alaik & Salam Sejahtera bt kalian semua..

Kalian semua apa khabar? sihat? harap semuanya sihat2 belaka. Hmm bagaimana dengan sambutan Merdeka korang semua? menarik? hambar? seronok? atau sebaliknya? Ceritakan pada aku, korang leh ceritakan di ruang komen yang telah disediakan..

Ok kali ni aku nak cerita berkenaan tentang sambutan Merdeka kami di Jordan ni. Student2 Malaysia dari semua mantiqah (zon), Mu’tah, Irbid dan Mafroq berkumpul menjayakan ulang tahun kemerdekaan ke-51 di MSD (Malaysian Student Department). Sambutan ni berjalan dengan lancar pada 30hb, semalam. Ramai juga budak yg datang, pelbagai aktiviti yg dijalankan, antaranya cabutan bertuah, tayangan kemerdekaan, pidato kemerdekaan, ucap tama dari TYT Duta Besar Malaysia ke aMman, Jordan, Sajak Kemdekaan, acara memotong kek & jamuan. Sambutan kemerdekaan di sini tidak la semeriah di Malaysia dengan percikan bunga api dan sebagainya. Tapi apa-apa pun ia nya tetap meriah, terkenang daku sewaktu sambut di Malaysia.

 

 

Aku dengar sambutan di Malaysia tahun ni tak meriah ek? tak tau la..Aku dengar je. Tapi korang leh cerita kn pada aku di komen ni. Boleh la kita sama-sama kongsi cerita kemerdekaan..

Hmm esok dh start puasa…selamat berpuasa sume. Mlm ni teraweh. Yihaa!!

Advertisements
4 Comments »

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

a wife, a mom and a student~

catatan seorang ibu yang dah tak berapa muda~

Bayan

bicara rasa sang bayan

DropShort

A Pit Stop For Short Attention Span